שיווק בלינקדאין

לינקדאין שומרת על מקומה כרשת חברתית מקצועית מובילה כבר שנים רבות. לא מדובר ברשת חברתית מהסוג של פייסבוק או טוויטר, מכיוון שמלכתחילה היא הוקמה כדי להיות רשת עם דגש מקצועי וקרייריסטי. מהר מאוד היא הפכה להיות בגדר של חובה בתחומי תעשייה שונים, ובעיקר בתחומי ההיי טק.

בלינקדאין לא תמצאו פוסטים מרגשים מלאים בחוויות אישיות משמעותיות או בתמונה עם הילד וחיית המחמד הביתית. במקום זאת, תוכלו למצוא בה הרבה מאוד תוכן מקצועי ורלוונטי, אמצעים לשיווק עצמי עבור אנשי מקצוע בתחומים מסוימים וכן אמצעי לגיוס עובדים ושיווק עבור חברות.

בישראל הרשת זכתה להצלחה פחותה באופן יחסי, אך עדיין – בתחומים עסקיים וטכנולוגיים רבים ניתן למצוא פרופיל של חברות ואנשי מקצוע ישראלים. בתחומים אלה נהוג לפתוח פרופיל לינקדאין וגם לחפש עבודה באמצעות קשרים ברשת הזו. כמו כן נהוג גם לגייס עובדים דרכה. חברות רבות נוהגות לבצע שיווק בלינקדאין על ידי פרסום קמפיינים ממומנים, רבים מהם בתחום ה-B2B. חברות שעוסקות במתן שירותים לחברות אחרות מרבות להשתמש בלינקדאין ככלי שיווקי, ומדריך זה נועד להביא גם הסברים וטיפים עבור שיווק בלינקדאין מסוג זה.

מאחר והרשת הזו יכולה לסייע גם לעובדים ואנשי מקצוע שרוצים לקדם את עצמם, וגם לחברות שמפרסמות את שירותיהן ומגייסות עובדים – ננסה לגעת בשני הפנים האלה של לינקדאין במדריך זה.

 

 

שיווק בלינקדאין: קידום אישי מול קידום עבור חברות

כאשר אנשי מקצוע בתחומים של מכירות, שיווק, עסקים, תקשורת, מחשבים או טכנולוגיה רוצים לקדם את עצמם מבחינה מקצועית – פרופיל הלינקדאין שלהם בהחלט יכול לסייע להם. פרופיל אישי מלא ומפורט יכול לצוד את עיניהם של מגייסים ושל אנשי כוח אדם ולגרור פנייה.

אחת מהתכונות הבולטות של לינקדאין היא האפשרות ליצור רשתות של קשרים. תכונה זו היא מה שהופכת אותה להיות רשת חברתית, והיא הייתה אחת מהחלוצות בעולם בתחום זה. רשתות שמכילות קשרים איכותיים יכולות לסייע מאוד בקידום העסקי של הפרופיל. רשת איכותית היא כזו שלא שמה דגש על הכמות של הקשרים אלא על קשרים שבאמת יש בהם תוכן כלשהו. רשת טובה היא רשת של אנשים שיש עימם היכרות מקצועית בעולם הממשי או הווירטואלי, ושמתרחבת באמצעות קשרים עסקיים אמתיים שנרקמים. ככל שהרשת של הקשרים איכותית יותר, כך גדל הסיכוי שניתן יהיה להשתמש בה עבור קידום עסקי עצמי אפקטיבי.

גם חברות יכולות ליהנות מהיתרונות של שיווק בלינקדאין. חברות שמציעות מוצרים ושירותים B2B זקוקות לכלים של לינקדאין כדי להרחיב את החשיפה למותג שלהן ולשפר את המוניטין שלהן. עבור חברות, כלי הקידום המרכזי הוא לא רק הפרופיל שלהן אלא גם פרסום ממומן. הפרסום הממומן של לינקדאין, שעליו נרחיב בהמשך, הוא מפותח מאוד, וניתן לבצע באמצעותו פילוח מאוד מדויק של קהלי יעד.

שיווק בלינקדאין

 

טיפים לבניית פרופיל אישי מנצח:

כחלק מהשיווק בלינקדאין שנועד לקידום שלכם, אספנו עבורכם כמה טיפים לבניית הפרופיל האישי:

o        למלא את כל הפרטים בפרופיל.חשוב שהפרופיל האישי יהיה מלא בכל הפרטים שאותם ניתן למלא. זה כולל פרטי קשר מלאים, מידע מלא על קורות החיים, השכלה רלוונטית, תמונת פרופיל מעודכנת וכל פרט נוסף שיכול לספק תמונה מלאה על בעל הפרופיל. כבר הוכח שפרופילים אישיים מעודכנים ומלאים זוכים לפניות רבות יותר וקל יותר לבעלים שלהם להגדיל את רשת הקשרים המקצועית.

o        להוסיף קורות חיים עם דגש מקצועי ובתוספת הישגים מקצועיים. קורות החיים שמופיעים בפרופיל האישי צריכים להיות עדכניים ומפורטים. הם צריכים לתת שיקוף ליכולות של בעל הפרופיל ולכלול נקודות ציון והצלחה מקצועיות שיכולות לעניין מעסיקים קפדניים וחברות גיוס.

o        להצטרף לקבוצות. אחד מהכלים השימושיים ביותר בלינקדאין הוא האפשרות להצטרף לקבוצות. בקבוצות מתפרסם תוכן מקצועי והן מהוות מנוף ליצירת קשרים חדשים ואיכותיים. בעזרת הצטרפות לקבוצות ניתן גם להיחשף לחדשות בתעשייה, ללמוד דברים חדשים ולפרסם תוכן מקצועי שיכול בהמשך להיות בסיס ליצירת קשרים חדשים.

o        לפרסם תוכן מקצועי מעשיר. מומלץ מאוד לפרסם תוכן מקצועי על בסיס קבוע כלשהו. זה ממש לא חייב להיות מאמר מקורי, אלא בהחלט יכול להיות גם שיתוף של מאמרים מעניינים, כלים מקצועיים שאתם משתמים בהם וכדומה. פרסום תוכן בפרופיל שלכם הוא עוד דרך למשוך תשומת לב לפרופיל ולהגדיל את הסיכוי ליצירת קשרים ולהרחבת הרשת שלכם.

o        לטפח את רשת הקשרים. טיפוח של הרשת חשוב ביותר. בפועל, זה אומר לשלוח הודעות מדי פעם לאנשים שאתם בקשר איתם ברשת ולדאוג להגדיל באופן עקבי את כמות הקשרים האיכותיים שיש לכם ברשת.

יועץ לינקדאין

שיווק בלינקדאין עבור חברות B2B

ישנן שתי דרכים עיקריות לבצע שיווק בלינקדאין עבור חברות שפונות לשוק ה-B2B: קידום אורגני וקידום ממומן. ממש כמו בגוגל, קידום אורגני בלינקדאין מדבר על כל הדרכים החינמיות שבהן אותן חברות יכולות לדאוג לחשיפה מקסימלית של המותג והשירותים שלהן.

הדרך הכי טובה להגדיל את החשיפה של חברה מסחרית היא לדאוג לטיפוח הפרופיל והקשרים העסקיים בלינקדאין – ממש כמו שמקדמים פרופיל אישי. החברה צריכה לדאוג שהפרופיל שלה יהיה מלא בכל הפרטים האפשריים למילוי, שתהיינה תמונות שמשקפות את רוח החברה ואת מה שהיא מציעה וכן להגדיל באופן קבוע ועקבי את רשת הקשרים שלה.

רצוי גם להכניס מעט טאץ' אישי ויצירתי לעמוד הפרופיל של החברה. אם ניתן, כדאי להשתמש בהומור ובהצגה מקורית של השירותים והמוצרים שהחברה מציעה. בנוסף, כדאי מאוד לדאוג לפרסם תוכן מקצועי רלוונטי באופן קבוע. ישנם כלים אוטומטיים רבים שניתן להשתמש בהם כדי לתזמן מראש פרסום של תכנים בפרופיל. כלים אלה, כמו Hootsuite, Buffer ודומיהם, מאפשרים ליצור מראש תכנים מעניינים לשיגור עתידי. זה מתאים מאוד גם למצבים בהם הלקוחות של החברה נמצאים בחו"ל, ולא בישראל. בעזרת יכולת התזמון האוטומטית, ניתן לדאוג לכך שהפוסטים יעלו על פי השעון של המדינה המרוחקת,כמו במקרה שמדובר בלקוחות אמריקאים, לדוגמה.

מכיוון שחברות B2B פונות לחברות אחרות, חשוב לדאוג לכך שהפרופיל תמיד יכיל מידע שיש לו ערך מוסף עבור הלקוחות הפוטנציאלים. בנוסף, כדאי גם לפתוח בפרופיל אזור של "חיפוש עבודה" שגם יכול לאפשר פרסום משרות וגם נותן רושם של חברה שנמצאת בתהליך מתמיד של גדילה והתפתחות.

איך מבצעים קידום ממומן בלינקדאין?

האמצעי השני לביצוע שיווק בלינקדאין עבור חברות B2B הוא קידום ממומן. מדובר בפרסום של קמפיינים שיופנו למשתמשים של לינקדאין. קמפיינים אלה יכולים גם להשתלב באסטרטגיית פרסום רחבה יותר הכוללת גם קמפיינים באותה הרוח באמצעי שיווק אחרים (כמו גוגל או פייסבוק).

השלב הראשון בכל התחלה של קמפיין פרסום הוא פתיחת חשבון פרסום. החשבון צריך להיות משויך לדף החברה שלכם (נדרשת גישת מנהל לדף זה). לאחר מכן יש צורך בהזנת פרטי התשלום (כרטיס האשראי) שישמש לגבייה בקמפיין.

כלי שחשוב מאוד להכיר במהלך העבודה על פרסום ממומן בלינקדאין הוא הפיקסל. פיקסל הוא קוד שמוטמע באתר של החברה (לא בלינקדאין)ומשמש לצורות שונות של מעקב אחר הצלחת הקמפיין. בפיקסל כזה נהוג להשתמש בכל סוג של קמפיין ממומן, גם בגוגל ובפייסבוק. אין חובה להטמיע את הפיקסל באתר החברה, אך הוא יכול לסייע מאוד גם במעקב אחר הצלחת הקמפיין וגם ככלי לביצוע של רה-מרקטינג.

חשוב לציין שבשנה האחרונה לינקדאין יצרה ממשק חדש למפרסמים, שאותו יש להכיר אם הייתם רגילים לממשק הקודם. הממשק החדש מאפשר לבצע פילוח טוב יותר של קהלי היעד של הקמפיין וכן נוספו בו כמה פונקציות חדשות שניתן להשתמש בהן.

מבחינת בחירת קהל היעד של הפרסום, ניתן לבחור פרמטרים רבים יחסית. הפרמטרים הבסיסיים הם גיל, מגדר ומיקום. בנוסף לכך, ניתן לטרגט את קהל היעד על פי תחומי עניין, תחומי עיסוק, רקורד מקצועי, השכלה, תפקיד מקצועי, מספר שנות הוותק באותו תפקיד ועוד. כדי להקים קמפיין מוצלח, כדאי להשקיע כמה שיותר בבחירת הפילוח של קהל היעד. ככל שקהל היעד יהיה ממוקד יותר ויתאים לפרופיל של הלקוחות של החברה שלכם, כך גדל הסיכוי לקבל מספר גדול יותר של המרות בקמפיין.

ישנן גם אפשרויות בחירת קהל יעד מתקדמות שמאפשרות ליצור קהלים שייחשפו לפרסומות על פי מאגר המידע העסקי שלכם. זה אומר שאתם יכולים להעלות רשימות של כתובות דואר אלקטרוני שיהוו את הבסיס לקהל היעד וכן לפנות בלינקדאין למשתמשים שביקרו באתר שלכם (רה-מרקטינג). פעולה זו ניתן לעשות רק אם בחרתם להטמיע את הפיקסל של לינקדאין באתר החברה.

לאחר שמגדירים את קהל היעד של הקמפיין, ניתן לבחור את סוג המודעה ומטרת הקמפיין. ישנם די הרבה סוגים של מטרות אפשריות שונות. ישנה אפשרות ליצור קמפיין שנועד להביא משתמשים לאתר הבית של החברה, ישנן מודעות שמגיעות בצורה של טופס על מנת ליצור לידים חדשים, ישנן מודעות שהן בצורה של סרטון שמוצג למשתמשים ועוד.

אחת מהדרכים היעילות ביותר לפרסם בלינקדאין נקראת קמפיין Message Ad. בקמפיין מסוג זה יוצרים הודעה שנשלחת לתיבת הדואר הנכנס של משתמשים שמתאימים לפילוח של הקמפיין. כך ניתן לייצר תחושה של פנייה אישית יותר, וזוהי נחשבת לשיטה נפוצה כיום של שיווק בלינקדאין. ישנו גם קמפיין שנקרא Conversation Ad שמאפשר למקבל הודעת הפרסום להמשיך את התקשורת עם החברה כצ'אט, היישר מתוך הפרסום עצמו.

מבחינת עלויות קמפיין ממומן של שיווק בלינקדאין, הכל תלוי בתקציב שאתם מגדירים. ניתן להגדיר מראש כל תקציב, בתנאי שתהיה הוצאה של 10 דולר לפחות ביום. כמובן שעל מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר כדאי להיערך עם תקציב חודשי של כמה מאות דולרים לפחות.

 

שיווק בלינקאדין

לסיכום

לינקדאין היא רשת מקצועית איכותית שמאפשרת גם למשתמשים פרטיים וגם לחברות להגדיל את רמת החשיפה העסקית שהם זוכים לה. זה דורש השקעה בתחזוקה של הפרופיל ובהרחבה קבועה של רשת הקשרים המקצועית.

אנשים פרטיים יכולים לקבל הצעות עבודה ולמצוא את התפקיד הבא שלהם בעזרת שימוש נכון באפשרויות של לינקדאין. חברות מסחריות (בעיקר חברות B2B) יכולות לגייס עובדים ולפרסם את השירותים שלהן בצורה יעילה ביותר. בעזרת פרסום ממומן ניתן לבחור באופן מאוד מדויק את קהל היעד של הקמפיין ולהגיע לתוצאות מבטיחות. הדבר דורש גם תהליך של לימוד ואופטימיזציה לכל קמפיין, כדי להשיג את התוצאות המקסימליות.

לינקדאין ככל הנראה תמשיך בשנים הקרובות להיות הרשת המקצועית המובילה בתחומי העסקים, ההייטק והטכנולוגיה – ולכן כדאי להתחיל ולהשקיע בפיתוח הפרופיל שלכם ולהמשיך במאמצי השיווק העצמי שלכם או של החברה שלכם.

אם אתם רוצים להתחיל ולמשוך לקוחות חדשים בעולם ה-B2B, או פשוט להגדיל את הסיכויים שלכם לשפר את תנאי העבודה והתפקיד שלכם – לינקדאין היא בהחלט המקום הנכון להתחיל בו.

 פרסום בלינקדאין

בדה לינק אנחנו לא רק מחברים אתכם לאנשים ושולחים בשמכם הודעות. את זה אתם הרי יכולים לעשות גם לבד.

לנו חשוב קודם כל שתיראו טוב!

כן, זה נשמע קצת שטחי, אנחנו יודעים, אבל הכוונה היא שלקוח שנתקל בכם בפעם הראשונה בלינקדאין, יקלוט בשניות שאתם מקצוענים.

איך אנחנו דואגים לזה?

  • אנחנו לומדים את הצרכים והמטרות שלכם
  • מגדירים אתכם את קהל המטרה
  • כותבים לכם פרופיל אישי מנצח ודף חברה חזק
  • ומכינים לכם נוסחי הזמנה ופנייה תמציתיים ש"עושים את העבודה", רק לעשות "העתק הדבק"

אחרי שהנחנו את היסודות לשיווק שלכם בלינקדאין, כשהנראות שלכם במיטבה והלקוחות מבינים בדיוק איך אתם יכולים לעזור להם, ניקח אתכם לשלב הבא.

נמליץ לכם על אחת או יותר מהטקטיקות הבאות לפעילות שוטפת:

  • יצירה של חיבורים עסקיים ישירים עם בעלי תפקידים ומקבלי החלטות
  • הפצת תוכן בערוצים שונים שלינקדאין מציע
  • קמפיין ממומן: באנרים, פוסטים מקודמים בתשלום
  • קמפיין InMail

הכל במטרה אחת: להניב לכם זרם קבוע של לידים, לקוחות והכנסות.

לשיווק דרך לינקדאין יש עוד ערך מוסף משמעותי: הוא בונה לכם דאטה בייס של לקוחות פוטנציאליים שמאפשר מגוון פעולות שיווקיות, 
כזה שאם הייתם קונים היה עולה לכם הון, ואצלנו נבנה ללא עלות נוספת ללקוחות.

הקמפיין שלכם בלינקדאין יכול להיות באוויר בעוד 5 ימים. שנתחיל?

 

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן